The Lobby, Intermission, Overtime, The Clock, Shelf Life
In 2020 maakte Meg Stuart vier videowerken over veranderende noties van tijd, lichaam en ruimte. Ze gaan in dialoog met de iconische architectuur van HKW in Berlijn. The Lobby speelt zich af in het verlaten interieur, de andere situeren zich op het dak, een haast buitenaards landschap.
In Shelf Life (2023) onderzoekt Stuart de Vorklinik in Graz, een gebouw dat intussen gesloopt werd. Samen met twee dansers markeert ze deze overgang door een zintuiglijke benadering van de weidse ruimtes. Met tederheid en sensualiteit verbinden ze verleden en toekomst, droom en verval.
CREDITS
The Lobby, Intermission, Overtime, The Clock (2020)
Video, 7’36”; 4’55”; 5’42”; 13’43”
Regie: Meg Stuart
Met: Márcio Kerber Canabarro, Roger Sala Reyner, Isabela Fernandes Santana, Tiran Willemse, Sigal Zouk
Kostuumontwerp: Aino Laberenz
Muziek: Hahn Rowe (The Lobby, The Clock), Stephane Leonard (Intermission), David Lynch (Overtime)
Camera: Stephane Leonard
Montage: Stephane Leonard, Meg Stuart
Printed Rocks: Julian Weber (Overtime)
Productie-assistant: Douglas Weiss (The Clock)
Drone: Marcus Winterbauer (The Clock)
Productie: Haus der Kulturen der Welt, Damaged Goods
In opdracht van: Haus der Kulturen der Welt
Veel dank aan Mor Demer, Paul Freeman, Isabelle Pauwelyn
Shelf Life (2023)
Video, 24’
Regie: Meg Stuart
Met: Jayson Batut, Philipp Gehmacher, Meg Stuart
Kostuumontwerp: Aino Laberenz
Muziek: Hahn Rowe
Camera en DOP: Stephane Leonard
Montahe: Stephane Leonard, Meg Stuart
Drone: Stefan Schmid/AV Baby
Productie: steirischer herbst ‘23
In opdracht van: steirischer herbst ‘23
Met de steun van: Bundesimmobiliengesellschaft
Veel dank aan Damaged Goods, Paul Freeman, Zach Hart, Isabelle Pauwelyn
Locatie
Prijs
Totale duur
Taal
Extra info
Doorlopende film
do 16 nov 18:00-22:00
vr 17 nov 11:00-18:00
za 18 nov 11:00-18:00
zo 19 nov 11:00-18:00